Direktlänk till inlägg 11 juli 2018
ISBN-10: 9789144121949
Utgivningsdatum: 2018-05-18
Språk: Svenska
Författare: Johannes Lunneblad
Filformat:
Den här boken handlar om vad som menas med ett mångkulturellt samhälle och dess relation till utbildning i allmänhet och förskolan specifikt. Förskolan är en av samhällets viktigaste mötesplats för människor med olika bakgrund och erfarenheter.
Med utgångspunkt i en studie gjord på en förskola och med exempel från vardagliga situationer i förskolan behandlas områden som:
*Â Â förskolans uppdrag
*Â Â det mångkulturella samhället
*Â Â interkulturell pedagogik.
Det här en reviderad upplaga av Den mångkulturella förskolan: Motsägelser och möjligheter. Innehållet i boken har uppdaterats med aktuell forskning och med de förändringar som skett i läroplanen sedan den första upplagan publicerades.
Författaren har haft som avsikt att på ett tydligt sätt lyfta fram hur man i förskolan kan arbeta på ett sätt som är socialt inkluderande och främjar ett mångfalds perspektiv.
Bokens målgrupp är blivande och verksamma lärare i förskola, fritidshem, förskoleklass och skola. Boken är också lämplig som fördjupning och fortbildning för socionomer och andra yrkesgrupper vars arbete vänder sig till barn och ungdomar.
Nedladdningar: 231
Besök: 848
Taggar:
Den mångkulturella förskolan : motsägelser och möjligheter ladda ner pdf e-bokTre timmar bok pdf svenska >>> LADDA NER E-BÖK / LÄSA PÅ NÄTET ...
Så blev vi alla rasister bok pdf svenska >>> LADDA NER E-BÖK / LÄSA PÅ NÄTET ...
Barn och naturvetenskap : upptäcka, utforska och lära i förskola och skola bok pdf svenska >>> LADDA NER E-BÖK / LÄSA PÅ NÄTET ...
De sju systrarna bok pdf svenska >>> LADDA NER E-BÖK / LÄSA PÅ NÄTET ...
Hemligheten. Från ögonkast till varaktig relation bok pdf svenska >>> LADDA NER E-BÖK / LÄSA PÅ NÄTET ...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
|||||||||
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||
9 |
10 |
11 | 12 |
13 |
14 |
15 |
|||
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
|||
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
|||
30 |
31 |
||||||||
|