Direktlänk till inlägg 11 juli 2018
ISBN-10: 9789147111329
Utgivningsdatum: 2013-06-03
Språk: Svenska
Författare: Elisabet Doverborg
Filformat:
Vad kan undervisning innebära i förskolan? Eller uttryckt på annat sätt: Hur kan förskollärare bidra till att barn lär sig? Hur kan man tala om undervisning i en temaorienterad och lekbaserad verksamhet?
Läs mer
Under senare år har man börjat tala om undervisning också i relation till förskolan. Men förskolan har en annan tradition och andra sätt att skapa förutsättningar för barns lärande och utveckling än skolan. Vilket kan göra det problematiskt när förskollärare ska börja undervisa.
Författarna presenterar ett antal konkreta principer som är viktiga för att förskollärare ska kunna stötta barns lärande och utveckling. De utgår från förståelsen att lärande och utveckling handlar om att urskilja och skapa mönster som också fungerar bortom en här-och-nu-situation. Principerna stöds av empiri från skilda forskningsstudier som fokuserar olika innehållsfält.
Att undervisa barn i förskolan vänder sig i första hand till blivande och verksamma förskollärare.
Om författarna
Elisabet Doverborg, Niklas Pramling och Ingrid Pramling Samuelsson har författat en mängd böcker om förskolan och barns utveckling. De verkar vid Göteborgs universitet.
Nedladdningar: 455
Besök: 824
Taggar:
Att undervisa barn i förskolan ladda ner pdf e-bokTre timmar bok pdf svenska >>> LADDA NER E-BÖK / LÄSA PÅ NÄTET ...
Så blev vi alla rasister bok pdf svenska >>> LADDA NER E-BÖK / LÄSA PÅ NÄTET ...
Barn och naturvetenskap : upptäcka, utforska och lära i förskola och skola bok pdf svenska >>> LADDA NER E-BÖK / LÄSA PÅ NÄTET ...
De sju systrarna bok pdf svenska >>> LADDA NER E-BÖK / LÄSA PÅ NÄTET ...
Hemligheten. Från ögonkast till varaktig relation bok pdf svenska >>> LADDA NER E-BÖK / LÄSA PÅ NÄTET ...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
|||||||||
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||
9 |
10 |
11 | 12 |
13 |
14 |
15 |
|||
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
|||
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
|||
30 |
31 |
||||||||
|